ansiktsmasker för olika typer av hy

Jag hittade lite olika recept på ansiktsmasker. Idag är man ju så otroligt noga med att ha fin hy och det finns ju flera sätt att underlätta allt lite. Före behandlingarna kan det vara bra med ett ångbad för att öppna porerna. Då håller man huvudet över en skål med hett vatten och har en handduk över huvudet och s åsitter mna så i 10 minuter.

Rengöringsmjölk
Passar bra att tvätta ansikten med. Massera försiktigt i ett par minuter och skölj sedan bort med varmt vatten. Kan användas dagligen.

  • 2, 5 dl yoghurt
  • 2 msk finmald havreimage90
  • 2 msk persilja
  • 2 tsk olivolja
  • 5 droppar eterisk olja av citron eller geranium
    Häll alla ingredienserna i en stor skål och mixa med en stavmixer. Klart.

  • Fuktgivande ansiktsmask med persika

    Mosa fruktköttet av en persika och bland med 0.25 dl vatten, 1 tsk honung, en äggula och tre matskedar tistelolja. Lägg på ansiktet och låt sitta i 20 minuter.

    Ansiktsmask med banan mot torr hy
    Mosa en banan. Bland i 4 matskedar smulade havregryn och 2 matskedar honung. Tillsätt eventuellt lite vatten för bättre konsisitens.

    Avocadomask för torr hy
    Mosa en avokado och bland med lite olivolja. Lägg på ansiktet. De fleromättade fetterna gör underverk för hyn.

    Ananasmask för oren hy
    Ananas är inte bara gott utan kan även motverka oren hy. Bara att mixa ananasen med en stavmixer och lägga på ansiktet.

    Ansiktsmask mot förstorade porer
    Blanda honung, äggvita och citron. Smörj in ansiktet och låt stelna. Skölj med ljummet vatten..

    Ansiktspeeling
    Låt 2 msk socker ligga i vatten en stund för att göra sockerkristallerna mindre och rundare. Häll av vattnet. Blanda ner 1 msk honung . Börja peela!

    image89


    Kommentarer


    1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

    2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

    3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

    4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

    Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


    Skriv några söta rader snäckan:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    Mail: (bara jag ser)

    din blogg:

    dina söta rader hära då:

    Trackback
    RSS 2.0