Vad killar menar, genomskåda deras charmningsförsök och bortförklaringar

Killar säger saker men menar något helt annat, knappast något nytt. Gäller dessutom även tjejer men den här gången ska vi genomskåda killar

Jag åker och fiskar."
Betyder egentligen: "Jag kommer att dricka mig totalt aspackad och stå vid en å med ett spö i min hand medan fiskarna simmar förbi utom all fara."

"Det är en sak som bara killar fattar."
Betyder egentligen: "Det finns inget som helst mönster knutet till detta, och du har inte en chans att försöka förstå det på ett logiskt sätt."

"Kan jag hjälpa till med middagen?"
Betyder egentligen: "Varför står den inte på bordet redan?"

"Visst." "Javisst, älskling." eller "Ja, min älskling."
Betyder egentligen: Absolut ingenting. Det är en reflexartad svarskommentar.

"Det skulle ta för lång tid att förklara."
Betyder egentligen: "Jag har inte en aning om hur det fungerar."

"Jag har börjat motionerna på sistone."
Betyder egentligen: "Batterierna i fjärrkontrollen till teven är slut."

"Vi kommer att komma försent."
Betyder egentligen: "Nu har jag ett bra skäl för att köra som en vettvilling."

"Ta det lite lugnt, älskling, du arbetar för hårt."
Betyder egentligen: "Jag kan inte höra matchen på teven om du ska dammsuga här."

"Intressant."
Betyder egentligen: "Pratar du fortfarande?"

"Älskling, vi behöver inte en massa saker för att förklara vår kärlek till varandra."
Betyder egentligen: "Jag har glömt vår bröllopsdag igen."

"Du förväntar dig för mycket av mig."
Betyder egentligen: "Du vill att jag ska hålla mig vaken."

"Det där är ett jobb för en kvinna."
Betyder egentligen: "Det är ett svårt, smutsigt och otacksamt jobb."

"Du vet hur dåligt mitt minne är."
Betyder egentligen: "Jag kommer ihåg musiken till Plutonen, adressen till den första tjej jag någonsin kysst och registreringsnumren på samtliga bilar jag ägt, men jag glömde bort din födelsedag.

"Asch, ta det lugnt, det är bara ett litet skärsår."
Betyder egentligen: "Jag har skadat en enormt viktig del av min kropp, men jag blöder hellre till döds än att erkänna att det gör ont."

"Jag hjälper visst till i hushållet."
Betyder egentligen: "Jag la en smutsig handduk i tvättkorgen i fjol."

"Jag har mina skäl till varför jag gör på det här viset."
Betyder egentligen: "Jag hoppas verkligen att jag kommer på de där skälen snart."

"Jag kunde inte hitta den."
Betyder egentligen: "Den föll inte ner i mina utsträckta händer, så jag har ingen aning om var den är."

"Vad har jag gjort nu då?"
Betyder egentligen: "Vad kom du på mig att göra?"

"Du ser jättebra ut."
Betyder egentligen: "Snälla, sluta prova alla dessa kläder. Jag är hungrig!"

"Jag har saknat dig."
Betyder egentligen: "Jag kan inte hitta mina sockor, barnen är hungriga och vi har inget toalettpapper."

"Jag är inte vilse. Jag vet exakt var vi är."
Betyder egentligen: "Jag är vilse. Jag har ingen aning om var vi är, och ingen kommer någonsin att se oss i livet igen."

"Vi delar på hushållsjobbet."
Betyder egentligen: "Jag smutsar ner, hon städar upp."

"Jag behöver inte läsa instruktionsboken."
Betyder egentligen: "Jag behöver inte en bok för att strula till det här ordentligt."


Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0