Fridas sexlåt- årets sommarplåga


MISSFÖRSTÅDD
Frida förstår inte kritikerna som tror att hennes låt handlar om misshandel. "Det gör den självklart inte. Den handlar om sex".


"Utan internet hade jag varit en nobody"
Som spindel får du vara glad om en eller två insekter fastnar i nätet.
  Frida Muranius fångade hela svenska folket - på nätet.

Hon hade en bra taktik. Hon tog dem bakifrån. Inte bokstavligt, men faktiskt nästan. Hennes hitlåt heter Dunka mig gul och blå och hon förklarar:
  -Om man säger så här, du ställer dig på alla fyra och killen står bakom och dunkar dig.
  Medan Frida säger det klappar hon hårt i händerna för att ge en realistisk ljudupplevelse.
  Jag som skriver det här stannade i steget första gången jag hörde låten.
  Vad var det här!?!
  
Sjunger om analsex
  En bred, men ljuv skånsk röst som sjunger om att ragga upp ett ligg vid fyra på natten med förslaget att de kan gå hem till henne och leka doktor: Du kan va tempen och tre hål det har jag. Nej, nåt sånt hade man inte hört från en svensk artist förut. Det är mig veterligen den första kända referensen till analsex i den svenska musikhistorien. Vågat  och i en alternativ värld skulle den kunna ersätta Du gamla, du fria.
  Låten har klart nationalistiska drag: -Jag vill se ut som svenska flaggan när du är klar, mörbultad och underbar.
  Frida är ingen blyg tjej.
  Men hon hade aldrig fått till den här megahiten utan det som kallas internet.
  -Nej, jag är alldeles för feg för att skicka mina grejer direkt till skivbolag. Jag hade aldrig vågat söka till ett program som ?Idol? heller. Utan nätet hade jag varit en nobody.

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0