fem festliga frisyrer

Hårstylisten tipsar!
Hårstylisten Anna Frid hjälper Sofi Fahrman att fixa fem olika festfrisyrer.







   Hollywoodlockar Använd läggningsvätska som skyddar mot värme på torrt hår. Rulla upp håret på värmespolar. Vänta till spolarna har svalnat. Kamma igenom med fingrarna. Använd hårspray som fixerar lockarna.











Stiligt. Arbeta in en stylingprodukt som gör håret blankt och formbart. Tupera baktill. Borsta så att du får en blank, slät yta och tvinna sedan ihop håret till en svinrygg. Fäst med hårnålar längs hela sidan. Fixera med hårspray med glanseffekt.











Enkelt. Använd ett spray som skyddar mot värme och gör slarviga lockar med hjälp av en locktång. Tupera baktill så att du får en höjd bakom hårbandet. Dra fram några lockar plus luggen framför hårbandet. Vill du att bandet ska sitta extra hårt, fäst med hårnålar.








 

Filmstjärna. Kamma sidbena och rulla sedan upp håret på värmespolar tillsammans med läggningsvätska. Använd en rullborste för att borsta ut och forma lockarna. Fixera med spray.






 








Modernt.
Kamma sidbena. Använd en tjock locktång för att få till böjen i pagen. Göm eventuellt långt hår med hjälp av hårnålar som du fäster undertill. Spraya ordentligt så att pagen håller hela kvällen.











Produkt som tar fram lockar, 245 kronor, Redken.
Hårspray som håller frisyren på plats, 45 kronor, Wella.
Glansspray, 260 kronor, Bumble & Bumble.
Sidenband säljs i sybehörsbutiker.
Lyxig och keramisk plattång som alla stjärnor använder. Ger ett makalöst bra resultat. Pris, 1999 kronor, ghd.



Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0