En moppetur som ingen annan, the nationaldag

Här om dagen var jag och Elli och åkte lite moppe, det var egentligen inte tänkt så men det blev så. och innan vi åkte kollade jag bensinen för att se om det verkligen skulle räcka. Jorå det fanns gott om bensin i tanken.
Vi åkte ett tag och hittade många härliga vägar och plötsligt saktade vi ner fast vi inte skulle.
Vad fan!
Det visade sej att bensinen var slut. och visst fan hade jag tänkte lite snett när jag kollade hur mycket som fanns kvar. haha
men issa och elli vet hur man utnyttjar tiden. man tar massa fina pictures of course!
image135

It´s okay to be cp sometimes =Pimage136


















Anyway.. tillslut tog vi oss i kragen, om vi hade någon vilket vi inte hade så vi tog tjuren vid hornen vilket heller inte gick eftersom att det inte fanns någon tjur närvarande... så vad kan man mer göra..
Elli and issa know the answear
image137
Man sitter ner, får absolut inte drabbas av panik, ser lite gullig ut och hoppas på att någon ska komma och hjälpa till.
tja.. det brukar funka, det gjorde det inte den här gången, det kan bero på att inte en jävel kom. tillslut kom en hurtbulle springande som jag attackerade...
tyvärr hörde hon inte eftersom hon lyssnade på musik, men det var ett oerhört bra försök.
tillslut kom i alla fall några, vi frågade dom vart närmsta bensinmack var och det visade sig att den var runt hörnet. vi rullade ner moppen och till min stor förtjusning var det nedförsbacke så vi satte oss på moppen och åkte ner.

jag driver inte när jag säger att folk glodde. their faces said:
vilket slöseri med pengar, köpa en moppe för att sitta på och putta med fötterna!
Ja men det är deras problem, dom kunde ha frågat vad fan vi höll på med men istället fick dom gå och undra.
Vi tankade och det gick prima och sen åkte vi vidare.

När vi kom hem tog vi några fler bilder på moppen exempel finns of course:
image138image139image140

AND THIS IS OUR FAVORITE!
image141


Det går att förstå varför, hahaha

det var nationaldagen det, udda som allt annat i Issas liv.

Later

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0