Dagboken

När jag ändå är igång och tipsar om filmer kan jag tipsa om ytterligare en.

Dagboken, den är ett måste att se. En sån där film som man bör ha sett minst en gång i sitt liv.

Den är så fin på alla sätt. En film om riktig kärlek och många känslor.

Se den mer pojkvännen/flickvännen så blir det den bästa filmen du någonsinn sett, that´s a promise.. eller nästan i allafall.

Den är sorglig men när man tänker efter borde den inte vara det. Den är lycklig genom hela filmen egentligen. Konstigt nog får den en att gråta på slutet. Helt klart en av de vackraste filmerna som någonsinn har gjorts.

den får en att önska att man levde för 50 år sen. Tyvärr är filmer sällan verklighet, men ibland önskar man att vi skulle leva som dom gör i filmen, fast inte hela tiden. Se den så fattar du kanske varför jag tycker att det är synd att inte världen är sån som i filmen då och då...


Den handlar om en pojkes sätt att kämpa för att få den flickan han vill ha.
Noah träffar Allie på ett nöjesfällt där han gör allt för att hon ska tacka ja till en dejt. Men det går inte riktigt som han tänkt sej. Tillslut säger hon ja när han hänger i parisehjulet och hotar med att släppa taget. Någon dag senare när han springer på henne påstår hon att hon aldrig lovade något och att hon nu har ändrat sej. Noah ger inte upp och tillslut vinner han hennes hjärta.
Det är bara ett liter problem, hon är från stan, han är från landet.
och hennes föräldrar anser att han inte är fin nog och hans lön är för låg för henne.
Sommaren börjar lida mot sitt slut och Allie ska läsa på collige i New York. Precis innan de åker ser Allies föräldrar till att hon bråkar med Noah så att deras sommarromans förblir en sommarromans.
Allie träffar en ny kille och Noah går vidare, men de kan inte sluta tänka på varandra.
Lagom till Allies bröllop dyker Noah upp igen...

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0