en enkel jul

Länge sen igen nu. Har tänkt skriva flera gånger men det har lixom aldrig blivit av.
Hela julhelgen är över, hoppas ni har haft det kul i jul.
Själv har julen med Inglebratt varit precis som alla andra år.
Några nya grejer. Julen var hos mamma i år. Synd att bryta en tradition efter 15 år. Men så är det.
Tommy, dvs. storebrorsan, hade skaffat en ny kamerara och tillbringade hela kvällen med att ta kort på precis allt han såg!
Mamma sprang i väg typ hela tiden för att snacka i telefon och lillebrorsan skrek att vi faktiskt firade jul och försökte få familjen att hålla traditionen.
Vad gjorde jag själv?
Själv satt jag och sms:ade min älskling hela kvällen, oerhört socialt men vadå, julhelgen är för överskattad.
20% av svenska folket firar det för att det enbart är en kul tradition, 20% firar det för att dom tror att dom vet vad dom firar och 60% firar det trots att dom inte har en jävla susning om varför dom gör det, utan mest för att det är så man gör.
Men okej , Sverige är ett sekulariserat samhälle så det går väl att förstå dom sista 60%:en men varför är julen då så in i helvete komplicerad?
Det är därför jag gott folk är oerhört stolt över att fira en oerhört enkel jul med Ingelbratt.

Jaja tar mer någon annan gång, pojkvännen kom precis tillbaka från.... ehm.. jaa..
hehe
kram på er

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)

Postat av: frida

haha på min födelsedag 07 ! haha !

2009-11-18 @ 20:30:27
URL: http://bestfriidiis.blogg.se/

Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0