Nitlott

Onsdag, imorrn börjar skolan, fy fan fy fan fy fan.
Nu ska jag tillbaka till helvetet igen. Precis när jag äntligen börjar må bättre.
Dom flesta hatar skolan för att det är så jävla tråkigt och för att det finns idioter till lärare men dom flesta har också kompisar i skolan som ändå är kul att vara med...
Tja.. jag tillhör ju då inte dom flesta, av den anledningen kan jag säga att skolan är helvetet och djävulen finns där med tro mej.

Idag har jag jobbat hela dagen. Samma igår.
Jobbet är döden men... man får gratis varm choklad =)
Men själva jobbet är fortfarande slavgöra.
Det är flera steg.
Det första är att ta ut en bunt med 200 femmalotter ur plast.
Sen ska man dela dom så att det är 4 och 4
och sen så att det blir 2 och 2
för att sen sätta in dom 2 och 2 i kuvert
som sen ska stängas igen
och sen slutligen läggas i en låda.
That´s it.
Och så sitter jag och Elli i 6 timmar.
What can I say?
det är kul dom första timmarna fram till lunch sen är det inte kul längre, då gör man det enbart för pengarna.
Och fatta vad frestande det är att skrapa lotterna.
Om det är 200 i varje bunt och jag la in 14 buntar idag så är det 2800 lotter.
NÅGON MÅSTE JU VARA EN VINSTLOTT eller hur?!
jag skrapade faktiskt två lotter =).. men jag vann inget =(
Nu kom jag på att jag la dom skrapade lotterna i papperskorgen... det kanske inte var så smart. Om dom kommer på mej med att sitta och skrapa lotter kommer jag säkert få sparken.. Utan tvekan. Varje gång någon har gått förbi där vi sitter, har dom sett att jag bara sitter och leker medan Elli jobbar på asflitigt...
Not so good.
Men men...
image183

Fatta att man blev frestad att skrapa alla istället för att lägga dom i kuvert.
Vad är det för fel med att lägga i skrapade lotter i kuvert då?
Sanning att säga så la jag faktiskt i halva lotter i vissa kuvert,
då kan man snacka om nitlott.

Imorgon börjar skolan,
see you after school then

Kommentarer


1. Jag gör bloglovin-byten. Skriv en kommentar med vilken siffra du blev så lägger jag till dej med. :)

2. Jag är gärna med i dagens blogg eller veckans blogg tävlingar

3. Glöm inte att man kan gästblogga hos mej och därmed sno mina gulliga läsare.

4. Fråga inte hur jag mår eller vad jag gör om du inte bryr dej tillräckligt mycket för att se att svaren i stort sett alltid är nyligen uppdaterat på bloggen.

Tack för att du tittade in och självklart ses vi väl snart igen? ;)


Skriv några söta rader snäckan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag ser)

din blogg:

dina söta rader hära då:

Trackback
RSS 2.0